Blog: Vegansk i Netto :D

2019-11-13

Veganerbølgen er her og den fortsætter... Det er som om der er en bølge af nye Veganske tiltag, fra forskellige butikker, der strømmer ind over os i disse tider og hvor er det dog bare fantastisk. 

Jeg har valgt at dykke lidt ned i Netto's nye sortiment, og jeg skal med det samme selvfølgelig lige sige at jeg hverken har fået bestikkelse, eller andet for at skrive om dem, men at jeg i ren og skær glæde, ikke kunne lade være. 

For Netto er ikke alene kommet med på noderne, de har simpelthen valgt at gå fra anti-Vegansk, til at de også gerne vil have en del af kagen (Den veganske kage). Netto er kommet med en helt ny serie af veganske produkter, kaldet Spir. Dette er selvfølgelig med alt slags moralsk opbakning og støtte, fra min side. Selvom jeg godt kan lide at lave tingene fra bunden, så er jeg i ligeså høj grad meget glad for at kunne bikse noget hurtigt sammen i en snæver vending. Netto's Nye serie Spir, byder blandt andet på: plantemælk, ost, smørepålæg, yoghurt, skivepålæg, frysepizza, samt falafel.

Jeg har smagt alle de nye produkter, og de smager alle sammen super dejligt og der er altså også bare et eller andet befriende ved at sætter tænderne i et produkt, som der står vegansk på. Selvom jeg sagtens kan vende en vare og se om den er vegansk eller ej ud fra ingredienslisten, så er det bare fantastisk når et produkt er bevidst vegansk, og ikke er det ved et tilfælde. 

Jeg læste for et par måneder siden at Netto's vareudvikler (tror jeg det hedder) selv var Veganer og at hun selv var utrolig stolt over den nye veganske serie. Jeg syns også det skinner igennem, det er ikke bare en forestillig om hvad veganere spiser, for jeg (ihvertfald mig selv) vil gerne have flere muligheder for at vælge de samme retter som jeg plejede at lave, men bare i veganske udgaver. Det er jo ikke smagen jeg har valgt fra, men måden man fremstiller de smage på. 

Vi må bare konstatere at de veganske produkter vinder frem og at markedet inden for 100% veganske produkter, kun lige er begyndt. For hvis de veganske produkter ikke havde en fremtid, så havde Netto aldrig lagt sådan en kæmpe investering i det. Som de selv siger så er det her kun starten, de har mange flere produkter de vil tilføje til Spir serien, inden længe. 

Jeg glæder mig ihvertfald. :-D



- Flere Blogindlæg -


Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang