Blog: Er Alle Veganere Aktivister?

2019-11-13

Puha, sikke et svært spørgsmål.. Eller er det? Veganere er vel alle aktivister, altså hvis det at være aktivist betyder at man gør noget aktivt for det man tror på? Der er mange der mener at aktivister er folk som kun kan råbe og udstille andre menesker der ikke lever på samme måde som dem selv, men dette er dog langt fra sandheden.

Personligt hader jeg folks udtryk i ansigtet, når jeg siger jeg er Veganer. Mange har nemlig en holdning til at jeg kun har en opgave og det er at udstille dem der ikke er Veganere. Dette er dog ikke tilfældet, og som de fleste mennesker der har mødt mig og kender mig ved, så syns jeg den bedste forståelse starter med en gensidig interesse for hindanden og ens forskelligheder.

Aktivisme behøver dog ikke at være noget negativt, overhovedet ikke, desværre har mediernes fokus bare næsten udelukkende været på de veganere som brænder så meget for sagen, så det måske kommer ud på en lidt ekstrem måde. Al denne dækning gennem medierne har bare gjort at mange mennesker først får en negativ klang i hovedet, når nogen siger ordet; Veganer. 

Heldigvis så er de fleste mennesker jeg møder dog alligevel friske på en snak, når de ser jeg ikke er som de havde forestillet sig. Mange vælger faktisk at gå i en helt anden boltgade og ser pludselig med nysgerrighed, på den veganske livsstil. Så når folk også spørger mig om jeg laver aktivisme, nu hvor jeg er veganer, så må jeg ærligt svare ja, og så forklare at aktivisme ikke nødvendigvis kun er en dårlig ting, men noget som også kan gøres med omtanke og forståelse.



- Flere Blogindlæg -

Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang